Hoe werkt onze methode

Hoe werkt onze methode

Onze methode werkt volgens de Richtlijnen Goede Voeding 2015 van de Gezondheidsraad.

Onze methode:

Op onze website en media-uitingen geven we altijd drie zaken aan hoe we werken, namelijk koolhydraatarm, vetarm en suikervrij. Dit zeggen we omdat het makkelijk herkenbare woorden zijn voor iedereen, maar wat je hiermee bedoelt kan anders geïnterpreteerd worden. Daarom willen we graag in deze blog onze methode uitleggen, zodat je kunt lezen wat een traject volgen bij Rob Beeren Body Coaching in houdt. 

Koolhydraten:

Volgens de gezondheidsraad en het voedingscentrum is het de bedoeling tussen de 40% en 70% van de voeding uit koolhydraten te halen. Wanneer je te weinig koolhydraten binnenkrijgt, gaat je lichaam spiereiwitten afbreken en dat gaat ten koste van je spieren. Dat is iets wat we in ieder geval niet willen. Echter wil je ook niet te veel koolhydraten binnenkrijgen, omdat je dan te weinig eiwitten en vetten binnenkrijgt. 

Wij werken volgens een koolhydraatarm advies, omdat veel mensen hiervan veel in hun voeding hebben zitten. Dit houdt in dat wij aan de onderkant van de norm willen zitten, als dit past bij jouw leefstijl en leeftijd. Sport je bijvoorbeeld veel, dan krijg je van ons het advies meer koolhydraten te eten. Uiteraard krijg je bij ons een advies die bij jou past en waarmee je de juiste resultaten kunt behalen. 

Vetten

Volgens de gezondheidsraad is het advies om bij (neiging tot) overgewicht het totaal vet wat je dagelijks binnenkrijgt te beperken tussen de 20 en 35 energieprocent. Het aantal transvetten moet minder dan 1% zijn, maar wat ons betreft is dit nihil. Later zullen we hierover een blog schrijven waarom we geen transvetten binnen willen krijgen en wat het precies zijn. 

Wij geven aan een vetarm advies te geven, omdat veel mensen met een overgewicht al een te hoog vetpercentage in hun lichaam hebben. Dit houdt in dat wij de vetinname zo veel mogelijk willen beperken en alleen de juiste vetten binnen willen krijgen. Ons advies naar jou zal tussen de 20% en 25% vetinname zijn per dag.

Vetten zijn namelijk niet slecht voor je! Sterker nog, ze zijn essentieel voor ons lichaam. Ze leveren de meeste energie aan ons lichaam (9 kcal per gram vet). Lichaamsvet is bedoeld als energievoorraad, als bescherming tegen je organen en tegen de kou. Ook hebben vellen vetzuren nodig als bouwstenen en beschermen vetzuren je cellen tegen ongewenste indringers. Je ogen, hersenen en spieren werken dankzij vetcellen. 

 

Eiwitten

Bij eiwitten zitten wij in ons advies aan de bovenkant wat de raad adviseert. Dit zorgt ervoor dat je spiermassa ondanks het afvallen in balans blijft of zelfs verbetert.

Aardbeien

Suikervrij

Ons advies is kortgezegd om suikervrij te eten. Echter kan dit niet, omdat overal suikers in zitten, bijvoorbeeld in groente en fruit. Dit zie je wanneer je bij de voedingswaarde kijkt op een etiket in de winkel. Wij adviseren onze klanten om het aantal toegevoegde suikers volledig te beperken. Dus geen producten te eten waar suikers of suikervervangers aan toegevoegd zijn. Het effect van deze toegevoegde producten is dat ze zorgen voor suikerpieken in ons bloedspiegel. Dit zorgt na verloop van tijd voor een hongergevoel. We hebben deze toegevoegde suikers niet nodig. Er zijn genoeg producten in de winkel te koop die dit niet bevatten, echter moet je wel leren hoe je deze kunt herkennen. In plaats van naar de voedingswaarde te kijken, leren we je (ook) om naar de ingrediëntenlijst te kijken.

Je zult echter wel de suikers binnenkrijgen die je lichaam goed kan verwerken. Denk hierbij aan suikers in groente, fruit en ongezoete zuivelproducten zoals magere yoghurt of halfvolle melk. In ons voedingsadvies worden deze producten opgenomen.

Normaal eten

Wij geven nergens aan dat je bij ons een dieet kunt volgen. Wij geven een voedingsadvies. Dit is voor ons een heel belangrijk verschil. Een dieet geeft iets tijdelijks aan. Natuurlijk is onze begeleiding tijdelijk. Echter in tegenstelling tot verschillende diëten, waarbij je vanuit zakjes, shakes of andere dingen eet, bevat ons advies producten die je in elke supermarkt kunt kopen. In het begin zullen de verhoudingen in je voeding wat meer liggen om gewicht te verliezen, maar als je eenmaal op je gewenste gewicht bent, geven we je ook een advies om op gewicht te blijven. Zo kun je later ook nog deze adviezen terugkijken en opnieuw op te pakken. 

Persoonlijke metingen en advies

Tijdens de intake zullen we je persoonlijk meten (je gewicht, lengte, bloeddruk, vetpercentage) en ontvang je een persoonlijk advies wat je kunt gaan eten. Op onze website hebben we bijna 400 heerlijke gerechten welke we elke keer uitbreiden en passen bij jouw persoonlijk advies. Je kunt je voeding bij houden in een app (we adviseren zowel de app van myfoodcoachandme.com als de eetmeter van het voedingscentrum) of een weekmenu van ons krijgen. We houden je tijdens je traject nauwkeurig in de gaten en monitoren je gezondheid regelmatig.

Wekelijkse controles

Onze klanten hebben veel succes met ons concept. Een van de belangrijkste redenen die ze opgeven tijdens de evaluatie is dat ze het enorm fijn vinden om wekelijks een afspraak te hebben en wekelijks hun gewicht doorgeven en een gesprek met ons hebben hoe het met ze gaat. Ik heb een aantal keer bij een gewichtsconsulent gezeten en vaak kreeg je dan een opdracht mee om dan na 3 tot 4 weken terug te komen om te kijken hoe het is gegaan. Binnen die weken kan enorm veel gebeuren en zonder contactmomenten tussendoor is het enorm moeilijk om gemotiveerd te blijven.

Door wekelijks met elkaar te kijken hoe je week is verlopen, welke zaken er komende week gaan spelen en wat de resultaten zijn geweest, merken we dat onze klanten betere resultaten gaan halen. Het beste is om dit bij ons in de praktijk te doen, maar dit kan ook prima online.

Kennismaken?

Wil je ook eens met onze methode vrijblijvend kennismaken? Wil je weten hoe wij werken en hoe we jou kunnen helpen weer lekker in je eigen lichaam te zitten? Ben jij ook klaar met crashdieten of strikte eetschema's, maar wil je gewoon gezond eten wat je altijd vol kunt blijven houden? Wil je ook gaan beginnen met een stap in de juiste richting en gezonder gaan eten en gewicht verliezen?

Plan dan nu een gratis kennismakingsgesprek met ons en kijk hoe wij je kunnen helpen om gezonder te leven en mogelijk van je klachten af te komen. Wij zijn een stok achter de deur voor je, doordat we intensief en wekelijks met je meekijken hoe het gaat in je traject. Je krijgt daarnaast ook nieuwe inzichten over gezond eten en er wordt en goede basis gelegd hoe je de rest van je leven de juiste keuzes in voeding kan maken.   

Wil je vaker op de hoogte blijven van onze informatieve blogs? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang direct een korting van 20% al onze suikervrije producten in onze webshop bij je eerstvolgende bestelling.

Nog geen reacties

  • Heb je een vraag of reactie op dit recept? Laat hieronder een reactie achter.

Laat een reactie achter

Lees ook onze andere blogs:

Gratis E-book Tien Recepten voor een suikervrij en gezond leven
Afvallen in het voorjaar is een goed idee
Wat moet je doen om op gewicht te blijven nadat je afgevallen bent
Hoe kun je de draad weer oppakken
Hoe gezonder eten jicht bij mannen voorkomt
Mentale steun voor moeilijke momenten
Tips om de stofwisseling te verhogen
Voedingsvezels zijn belangrijk voor je gezondheid
Hoe realiseer jij je goede voornemens dit jaar
Heb jij ook een suikerverslaving
Rob Beeren Body Coaching is nu aangesloten bij Webwinkelkeur