Tips om de stofwisseling te verhogen

Tips om de stofwisseling te verhogen

Je valt af door meer goede voedingstoffen te verbranden dan je binnen krijgt. Je kunt dit voor elkaar krijgen door minder (slechte) voedingsstoffen binnen te krijgen, maar het gaat zeker ook helpen als je meer verbrandt. Je stofwisseling zorgt hiervoor. Hieronder lees je een aantal tips die je helpen om de stofwisseling te verhogen.

  1. Doe aan beweging
    Hoe meer u beweegt, hoe meer spiermassa u opbouwt. Spieren verbruiken energie en hoe meer spieren u heeft, hoe meer energie u verbruikt. U verhoogt hiermee uw stofwisseling.
  2. Regelmatige activiteit
    Regelmatig bewegen helpt om je metabolisme te verhogen tijdens de activiteit en nog uren daarna.
  3. Sla geen maaltijden over
    Het lichaam past zich aan het gebrek aan calorieën aan alsof er hongersnood heerst. De verbrandingssnelheid kan zelfs 10 tot 15 procent verminderen en het lichaam zal vetweefsel vast blijven houden en zelfs spiermassa gaan verbranden.
  4. Voldoende slaap
    Te weinig slaap tast de manier waarop we koolhydraten verbranden aan, wat kan leiden tot glucose intolerantie en waarschijnlijk meer honger en een vertraagd metabolisme. Moeheid kan er ook toe leiden dat u meer gaat eten, omdat uw lichaam de signalen niet goed onderscheidt van moeheid en honger.
  5. Minder (of beter geen) alcohol
    Alcohol onderdrukt het vermogen van uw lichaam om vet te verbranden.
  6. Eet gevarieerd
    Gevarieerde voeding zorgt er ook voor de uw metabolisme omhoog gaat.

Zoals u ziet zijn er niet echt wondermiddeltjes om uw metabolisme te verhogen. Ze zijn een onderdeel van uw gezonde voedings- en bewegingspatroon. De algemene richtlijnen werken dus prima! Eet een gebalanceerd dieet dat uw caloriebehoefte niet overschrijdt, sport regelmatig, pas op met alcohol en slaap goed. Hiermee verbetert u niet alleen uw stofwisseling, maar het helpt ook tegen uw overgewicht.

Wil je meer informatie over hoe je gewicht kunt verliezen?

Wil je ook gaan beginnen met een stap in de juiste richting en gezonder gaan eten en gewicht verliezen?

Maak dan nu een gratis kennismakingsgesprek met ons en kijk hoe wij je kunnen helpen om je doelstellingen voor komend jaar te halen. Wij zijn een stok achter de deur voor je doordat we intensief en wekelijks met je meekijken hoe het gaat in je traject. Je krijgt daarnaast ook nieuwe inzichten over gezond eten en er wordt en goede basis gelegd hoe je de rest van je leven de juiste keuzes in voeding kan maken.   

Wil je vaker op de hoogte blijven van onze informatieve blogs? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang direct een korting van 20% al onze suikervrije producten in onze webshop bij je eerstvolgende bestelling.

Nog geen reacties

  • Heb je een vraag of reactie op dit recept? Laat hieronder een reactie achter.

Laat een reactie achter

Lees ook onze andere blogs:

Gratis E-book Tien Recepten voor een suikervrij en gezond leven
Hoe werkt onze methode
Afvallen in het voorjaar is een goed idee
Wat moet je doen om op gewicht te blijven nadat je afgevallen bent
Hoe kun je de draad weer oppakken
Hoe gezonder eten jicht bij mannen voorkomt
Mentale steun voor moeilijke momenten
Voedingsvezels zijn belangrijk voor je gezondheid
Hoe realiseer jij je goede voornemens dit jaar
Heb jij ook een suikerverslaving
Rob Beeren Body Coaching is nu aangesloten bij Webwinkelkeur